Test Test

Személytelen hirdetés

Alcím

vallnyitas

A hideg kiráz a hirdetésekkel teli Facebook látványától?
Nyomulós és tukmálós reklámok tömkelege.

“Vajon ha elkezdem reklámozni magam, akkor én is az emberek agyára fogok menni? Lehet, hogy meg is utálnak.”

Neked is jutott már eszedbe ilyen gondolat?

2024-re a marketinggel szemben számos előítélet alakult ki. Sokan azt gondolják, hogy a marketing személytelen. Célja a puszta haszonszerzés. Az emberek rászedése és kizsákmányolása.

Pszichológiai trükköket vet be, és az érzelmekkel játszik.

Hogyan lehetne így a JÓGÁt hirdetni? 

Valóban sok rossz példával találkozunk. De az elmúlt évek tapasztalatai alapján bátran kijelenthetem, hogy a jóga és a marketing jóbarátok.

A marketing valóban személytelenné válik, ha rosszul csinálják!

hideelott

A személytelen hirdetés kulcsai

  1. Ádámtól Éváig, mindenkinek ugyanazt a reklámüzenetet juttasd el.
    Legyen 1 db reklámod, amit hirdess a létező összes felületen (újságtól a Google-ig). Bónusz jár érte, ha ezt az 1 db reklámot használod már legalább 2 éve.

  2. Ne válaszd meg jól a hirdetési csatornád.
    Pl.: Hirdess senior jógát Tik Tokon

  3. Csak magadról írj
    A hirdetéseid kizárólag rólad szóljanak. Ne tartalmazzanak többet, minthogy mikor és hol van az órád.

  4. Rögtön a pénzükre pályázz
    A reklámaidban csak a fizetős szolgátatásaid (órák, workshopok) jelenjenek meg. Bónusz, ha több, mint 20.000 Ft-ba kerül az, amit szeretnél eladni!

Remélem jól éreztettem a legnagyobb baklövéseket.

tilos

Hirdess jókor, jó helyen

A rosszul szövegezett, és rossz célközönségnek reklámozott hirdetés kétségkívül a visszájára fog elsülni.

Ezzel szemben, ha az üzeneted jókor van jó helyen, átütő sikert tud elérni. Ehhez ismerni kell a célközönségedet, és ismerni kell a hirdetési felületeket is.

Például a mi jógastúdiónk fizetős eseményt nem hirdet Facebookon. Hiszen arról a felületről csak új emberek jönnek el. (LINK: Jól megválasztani a célközönséget) Márpedig idegeneket nem kérhetek meg arra, hogy rögtön vásároljanak. Az olyan lenne, mintha az első randin megkérném a kezét valakinek!

A Google ellenben másképp működik. Aki rákeres a „jóga Veszprém” kulcsszóra, már tudja mit akar. Ezért neki már tehetek ajánlatot. Itt sem ülhetek fel a magas lóra, azt mondva hogy:

“Szia! Itt van a 3 hónapos bérletünk, gyere vedd meg!”

Mire fel tenné? Még nem ismer minket. Ezért találtuk ki a próbabérletünket…

A személyes marketing kétféle lehet:
1. Rólad szól
2. A vásárlóról szól.

Jogaora csoportkep
megtoltott matracok ebook

Hogyan telnek meg az óráid drága hirdetések nélkül?

Interjú 8 oktatóval, akikhez legalább 30 jógázó jár hetente.

megtoltott matracok ebook

Válaszolj a kérdésekre

és azonnal küldöm az ingyenes ebookot.

Ha a kommunikációd rólad szól

Vállald fel önmagad! (LINK: Önismeret a marketingben) Óriási ereje van a személyes márkaépítésnek. Ennek az oka, hogy az emberek embertől szeretnek vásárolni. Az emberek emberekkel tudnak kapcsolódni. Multiknak is vannak arcaik. Pl.: Steve Jobs és az Apple, Bill Gates és a Microsoft. A Sparban a kosaras pultnál is megnézheted, hogy ki lett a hónap dolgozója. Minél személyesebb a kapcsolat a vevőkkel, annál szívesebben térnek vissza.

Ezért azt tanácsolom, hogy vállald magad. De jól figyelj!

Ez nem egyenlő azzal, hogy magamutogatóvá válsz. Egészséges egyensúlyra kell törekedned a kommunikációdban.

Tehát ebben az esetben a személyességet a Te személyed adja.

De van egy másik út is, ha ez számodra nem szimpatikus.

Beszélj róluk és imádni fognak!

Ha a jógázóidról szól a kommunikációd, akkor imádni fognak!

Az emberek szeretnek önmagukról beszélni és azt is imádják ha az ő kihívásaikra olvashatnak megoldást, vagy valaki utat mutat az álmaikhoz.

Az egyik kedvenc marketinges idézetem:

“A reklámod lépjen be abba a párbeszédbe, ami a vásárlóid fejében zajlik.”

Mit jelent ez a gyakorlatban?

  1. Megnézed, hogy a gyakorlóid milyen problémákra kapnak nálad megoldást.
    (Milyen probléma megoldásában van tagadhatatlan eredményed?)
  2. Kiválasztod ezek közül azt, amivel te is szeretsz foglalkozni.
    Pl.: Te leszel a város meditációs jógatanára. „Marketinges kifejezéssel” pozícionálod magad.
  3. Az összes szórólapodon, posztodban, email aláírásodban arról beszélsz, amit az a gyakorló életében létrehoz.
  4. Így magad helyett őket (kihívásaikat, céljaikat) teszed a fókuszba.

torokules

Azért válik személyessé a marketinged, mert a jógázóidról szól.

Bátorító szavak

A marketing valóban személytelen, ha rosszul csináljuk.

Viszont megértve az alapokat, akkor nagyon is személyessé válik.

Az embereknek kellenek az arcok a tárgyak, szolgáltatások és tanítások mögött.

Gondold végig… Patanjali 2000 éve többet leírt a jógáról, mint amit nekünk tudni kell. Mégis újra és újra felemelkednek korszakok tanítói, akiket lelkesen követünk. Mert ösztönösen vágyjuk a kapcsolódást.

Ugyanígy lesznek olyanok, akik a te hangodat fogják követni, mert veled alakul ki személyes kötődésük. Tőled fogadják szívesen a jóga tanítását!

Tanulj, ismerd ki a marketing világát és találd meg a saját hangod. Ehhez kívánok Neked sok erőt és kitartást!